Annoncer og meddelelser

Sommeruniversitet i Østrig

11.-15. juli. Wien.

En gang om året organiserer European Left og det europæiske tænketanksnetværk transform!europe et sommeruniversitet, der samler unge aktivister og medlemmer af europæiske venstrepartier og sociale bevægelser for at diskutere dagens politiske og sociale spørgsmål i plenum, på seminarer, i workshops mv.

Sommeruniversitetet organiseres i år på lokalt plan af KPÖ – det det østrigske KP – samt andre på den østrigske venstrefløj. Det er krisen og konflikterne i Europa og globalt samt situationen for den europæiske venstrefløj, der er hovedfokus i år. Mottoet er: “A Dialogue for Progress in Europe”.

Der tages også udgangspunkt i, at det er 200-året for Marx’ fødsel, 100-året for afslutningen af 1. Verdenskrig og 50-året for oprøret i 1968. Junge Grüne og Junge Linke organiserer et særligt program for unge i forbindelse med sommeruniversitetet, især henvendt til medlemmerne af the Young European Left.

Info om tilmelding, priser og andet kan findes på www.european-left.org eller hos Inger V. Johansen, EuropaPolitisk Udvalg/EPUE: [email protected].

Hvem skal have årets græsrodspris?

Sidste år fik Næstehjælperne prisen. Før det var det Godhavnsdrengene. Hvem fortjener at få Græsrodsprisen i 2018? Har du forslag til græsrødder, der fortjener et skulderklap og 10.000 kr. fra Rød Fond, så skriv til [email protected]. Vi skal have dine forslag senest den 1. april kl. 12.00.

Har du en EU-kandidat i maven?

Indtil 30. april kl. 12 er der mulighed for at melde sig som kandidat til plads 5-14 ved det kommende EU-parlamentsvalg. På årsmødet placeres kandidater på plads 1-4, og i løbet af maj sammensætter EU-kandidatudvalget en bredt sammensat liste fra plads 5-14 på baggrund af de opstillede kandidater.

Du behøver ikke at være en EU-nørd eller en debat-veteran på forhånd. Alle EL’s kandidater til EU-parlamentsvalget bliver klædt grundigt på med både EU-stof og debattræning.

Vil du stille op, så send en mail med navn, alder, bopæl, uddannelse og beskæftigelse til [email protected]. Har du spørgsmål, er du naturligvis også meget velkommen til at skrive.

Generalforsamling i Faaborg-Midtfyn

6. maj kl. 13. Fælleslokalet, Sybillesvej 82, Korinth.

Kontakt Kirsten Lundgaard for mere info. Tlf.: 30430583. Mail: [email protected].

Enhedslisten søger repræsentant til Det Danske Kulturinstitut

Kulturinstituttet er en selvejende institution som skaber dialog, udveksling og gensidig inspiration mellem Danmark og udlandet inden for et bredt kulturelt virkefelt (se dankultur.dk). Repræsentantskabet mødes en gang om året, og man vælges for en fire-årig periode. Næste møde er 30. maj.

Send en ansøgning til johanneskriver@enhedslisten.dk senest d. 13. april. Forretningsudvalget vil derefter udpege Enhedslistens repræsentant.

Landsmøde i netværket for Kunst- og Kulturarbejdere i Enhedslisten

7. april kl. 12.30-17. Dansk Jødisk Museum, Proviantpassagen 6, København.

Program:

12:30-13:30: Rundvisning på det Jødiske Museum.

13:30-14:00: Kaffe og sandwich i Enhedslistens lokaler i Provianthuset.

14:30-15:00: Velkomst ved Enhedslistens kulturordfører Søren Søndergaard og beretning om arbejdet siden sidst.

15:00-16:30: Medieforlig, :oplæg og diskussion.

16:30-17:00: Kommende initiativer, brainstorm.

Tilmelding senest 4. april til [email protected].

Netværket er åbent for alle skabende og udøvende kunstnere i Enhedslisten. Hvis du vil vide mere om arrangementet, kan du kontakte Søren Søndergaard, kulturpolitisk ordfører for Enhedslisten (33 37 50 04) eller Sonja Jacobi, kulturpolitisk medarbejder (33 37 50 57).

Ledige stillinger

Ledelsessekretær til Enhedslistens landskontor (barselsvikar)

Vi søger en engageret og velstruktureret medarbejder til et 10-måneders vikariat på Enhedslistens landskontor. Halvdelen af tiden vil du sidde i vores reception og svare på henvendelser pr. mail og telefon Derudover får du det daglige ansvar for forberedelse og opfølgning på de ugentlige og månedlige møder i Enhedslistens forretningsudvalg og hovedbestyrelse.

Kampagnemedarbejder til forberedelse af EU-valg

Du vil blive tovholder og projektansvarlig for udarbejdelsen af kampagnen. Stillingen er på 37 timer om ugen og har tiltrædelse 1. juni 2018 og ophører 1. juli 2019.

Velfærdspolitisk rådgiver

Du kommer særligt til at arbejde med social- og ligestillingspolitik og vil indgå i et velfærdsteam, der understøtter folketingsgruppens arbejde. Stillingen er på 37 timer om ugen.

Læs meget mere om alle tre stillinger på: org.enhedslisten.dk/job.

Medlemstal

Enhedslisten havde den 15. marts 9.090 medlemmer.