Enhedslistens EU-team går online

Enhedslisten.EU er en spritny hjemmeside, hvor Enhedslisten bringer det EU-stof, du ikke finder nogen andre steder.

Frederik Werner Kronborg, Bruxelles-sekretariatet

Enhedslistens EU-team har lanceret en hjemmeside, der skal være samlingssted for partiets parlamentariske EU-arbejde i parlamentet såvel som i Folketinget. På siden kan du også tilmelde dig nyhedsbrevet Øropa, der bringer de vigtigste EU-opdateringer en gang om måneden. Enhedslisten har siden sit indtog i Folketinget i 1994 arbejdet indædt og kritisk med EU-politik. Siden Enhedslisten fik valgt Nikolaj Villumsen som sit første medlem af EU-Parlamentet i maj sidste år, er det kun blevet mere aktuelt at intensivere den indsats.

– Med den nye hjemmeside bliver det nemmere og mere overskueligt at følge med i mit og Enhedslistens arbejde og de ting, der sker i EU – ikke mindst inden for klimakampen og arbejdsmarkedet, siger Nikolaj Villumsen.

Hjemmesiden skal kvalificere debatten
Ofte bliver EU-stoffet nedprioriteret af pressen. Når historierne endelig rammer den danske medieflade, er det tit meget sent i processen. Det, synes vi i Enhedslisten, er rigtig ærgerligt for den politiske debat. Derfor ser vi Enhedslisten.EU som et vigtigt supplement til den almindelige dækning af EU-området.

Det er vores ambition at bringe både opinionsstof, nyheder, baggrundshistorier og kampagner med udgangspunkt i Enhedslistens politik. Det skal både skærpe EU-debatten og sikre den helt nødvendige oplysning om, hvad der foregår i Bruxelles og Strasbourg.

Besøg hjemmesiden på www.enhedslisten.eu