Nyt fra SUF: Ungdommens kamp for et rødt og grønt Europa

Mens Lars Løkke ikke tør udskrive valg til Folketinget, så ved vi, hvornår den næste valgkamp kommer. Dette bliver valget til Europa-Parlamentet, og aldrig har vi haft så mange muligheder for at lave en stærk, EU-kritisk ungdomskampagne. Og du skal være med!

Frederik Kronborg, Rød+Grøn og SUF

Når danskerne den 26. maj går til valg til Europa-Parlamentet, er det første gang, at vælgerne kan finde Enhedslisten som parti på stemmesedlen. Dette giver os en enestående chance i SUF for at lave den sejeste, venstreorienterede anti-EU-ungdomskampagne.

Sammen går vi ind i kampagnen for at gøre noget alvorligt for klimaet ved at hæve ambitionerne, så EU i det mindste lever op til målene i Paris-aftalen. Vi vil sætte mennesker over markedet og gøre op med EU’s asociale nedskæringspolitik.

Vi tror på internationalt samarbejde

Som det sidste og mest afgørende kæmper vi for tage magten fra EU og give den tilbage til de folkevalgte politikere. Vi tror på, at internationalt samarbejde og alliancer alle verdens lande imellem vil være langt stærkere end det eksisterende EU.

Alt det kan vi kun få presset igennem, hvis vi gør det sammen og sikrer et godt valg for Enhedslisten den 26. maj. Derfor har vi brug for så mange gode aktivister, som overhovedet muligt. I den anledning inviterer vi til åbent møde tirsdag den 16. april, hvor vi planlægger det sidste af valgkampen sammen.