Retning: Sammen kan vi forandre

Kære partikammerat

Uanset om Lars Løkke har udskrevet valget eller ej, når du læser dette, er valgkampen i gang. I Enhedslisten arbejder vi for et systemskifte, for der er noget helt galt med systemet. Pædagoger står alene med stadigt større børnegrupper. Mange sygeplejersker og SOSU’er kunne ikke stille med et nødberedskab under den truende konflikt sidste forår – fordi normeringen var bedre end den, de har til hverdag!

Der er noget helt galt, når ledighed eller sygdom kan betyde, at man ikke ved, hvad man skal leve af, hvor man skal bo og hvordan man skal komme videre og ud af et umyndiggørende system.

Der er noget helt galt, når mennesker, som er flygtet til Danmark, mødes af fordomsfuldhed og lavere ydelser end alle andres.

Og så er der noget helt galt med systemet, når klimaforandringerne ikke tages alvorligt. Det er tid til, at vi får fart på den grønne omstilling – her viser Enhedslistens nye klimaplan vejen.

Valgkampen er en unik mulighed for at få flere med os i arbejdet for at forandre verden. Står vi sammen, har vi en styrke, som ingen af de andre partier kan købe sig til hos deres rige venner.

Tag din nabo, kollega eller gode ven under armen og bliv en blandt tusinder af engagerede mennesker, der deler foldere ud i høj sol, svarer på spørgsmål om vores politik over en kop kaffe i kantinen, hænger plakater op, debatterer på Facebook og laver sjove, farverige arrangementer over hele landet. Vi kan bruge dette valg på at organisere og skabe stærke, lokale handlefællesskaber. Så stærke, at de også holder til de politiske kampe efter valget og bidrager til arbejdet for et samfund, hvor vi passer på hinanden og vores klode.

Hvis Enhedslisten skal have en stærk stemme de næste fire år, er der i dén grad også brug for dig. Lad os sammen vise, at der er så mange ting, vi kan gøre for at skabe et mere grønt og solidarisk samfund. Vi håber, I vil være med til at slås for fællesskabet. Rigtig god valgkamp!

Victoria Velasquez og Mai Villadsen

Folketingskandidater for Enhedslisten