Hjælp os med at vinde skolevalget

I det kommende år er det ikke kun EU-parlamentsvalget og folketingsvalget, vi skal vinde. Vi skal også vinde skolevalget.

Mads, Malik Knudsen

Skolevalget er et tre uger langt undervisningsforløb, der kulminerer med en valghandling for elever i 8., 9. og 10. klasse. Forløbet starter den 13. januar, og valget afholdes den 31. januar. Der kommer til at være omkring 450 debatter rundt om på landets folkeskoler. Efter paneldebatterne skal eleverne stemme på et parti, ligesom til et rigtigt Folketingsvalg. Det er vigtigt, at vi får sendt debattører ud til alle skolerne, så vi får rykket ved elevernes holdninger og Enhedslisten får et godt valgresultat.

Derfor har vi brug for din hjælp. Hvad enten du er helt ny eller meget erfaren skal vi have nogle til at repræsentere Enhedslisten i debatterne. Du skal ikke være nervøs, hvis du aldrig før har deltaget i en debat. Du vil blive klædt godt på, og du har mulighed for at deltage i vores debatarrangementer både i Aarhus, Odense og København.

Meld dig som debattør

Har din lokalgruppe eller afdeling har lyst til at afholde et debatarrangement, så er I også meget velkomne til det. Vi hjælper gerne med at finde en oplægsholder eller give gode råd til programmet. Der vil også blive udarbejdet håndbøger og videoer om mærkesagerne, så vi har gode argumenter, vi kan bruge i debatten.

Debatterne foregår i skolevalgets sidste tre dage, altså den 29.-31. januar. Vi regner med, at man kan få op til tre debatter om dagen, hvis man har lyst og tid til det.

Vi håber, at mange af jer har lyst til at være debattører til årets skolevalg! Vil du vide mere om skolevalget eller melde dig som debattør? Så kontakt Mads Malik på tlf. 20868890 eller mail [email protected],