Den imperiale levemåde – boglancering den 31.1. i Solidaritetshuset

Mød en af forfatterne, Markus Wissen, til ny bog om den grønne omstilling og det globale Nords udbytning og neokolonialisering af det globale Syd.

Af: Transform Danmark

Til den grønne omstilling i det globale Nord har vi brug for råstoffer bl.a. litium til vores ’elbiler’. Da vi ikke selv har råstofferne, udvinder vi dem i det globale Syd med store miljømæssige konsekvenser for mennesker, flora og fauna. Samtidig er bogen også et opgør med vores måde at leve på, den imperiale levemåde og en søgen efter en solidarisk levemåde.

Markus Wissen kommer og fortæller om arbejdet med bogen og tankerne bag. Kom og hør den spændende debat.

Og køb et eksemplar før din nabo.

Tid: Onsdag d. 31. januar 2024 kl. 19.30 Sted: Butikken i Solidaritetshuset, Griffenfeldsgade 39, 2200 København N Arrangør: Transform Danmark

Den imperiale levemåde. Af Ulrich Brand & Markus Wissen. Forlaget Solidaritet, 2024. Oversat fra engelsk efter The Imperial Mode of Living af Magne Pihl og Gitte Pedersen