Der er brug for dig, hvis vi skal forandre i rød og grøn retning

Kære Kammerat!

I skrivende stund er det længe ventede folketingsvalg endnu ikke udskrevet. Men valgkampen har sådan set været i gang længe. Både vores folketingskandidater og aktivister har været synlige i gadebilledet og i forskellige valgdebatter i de sidste mange måneder. Ligeledes har vi længe forberedt os på det andet vigtige valg, nemlig EU-parlamentsvalget. Enhedslisten opstiller for første gang som parti og regner stærkt med at sende en og helst flere af vores kandidater til EU-Parlamentet. Her skal vi kæmpe for et grønt, solidarisk og demokratisk samarbejde med resten af den europæiske venstrefløj.

Den 4. maj kl. 12 skal vi sætte valgplakater op til EU-parlamentsvalget og måske også til folketingsvalget. Vi har ikke nok seje SUF-aktivister i hele landet, og derfor må vi, der har helbredet til det, selv os selv som aktivister i de næste uger. Vi skal hjælpe med plakatopsætning, husstandsomdeling, stemme dørklokker og meget andet. Hvis ikke man kan kravle op i lygtepælen, kan man i hvert fald hjælpe med rundringning til medlemmerne i byen eller promovere Enhedslistens politik ved at skrive et læserbrev til den lokale avis. Der er også brug for folk til at opdatere og vedligeholde den lokale afdelings hjemmeside og sociale medier.

Vores naboer, kollegaer og familiemedlemmer skal overbevises om, at en stemme til Enhedslisten er en stemme til bedre velfærd, et bedre sundhedsvæsen, mere grøn omstilling og en demokratisk erhvervs- og finanssektor.

Vi skal huske, at vores indflydelse på den politik, der skal føres i de næste fire år, uden tvivl vil være afhængig af antallet af vores mandater. Såfremt vi ønsker at styrke vores position over for den kommende regering og forhindre dem i at øge uligheden og skære i velfærden, har vi brug for flere mandater. Der er en reel mulighed for, at vi kan øge antallet af folketingsmedlemmer og dermed vores indflydelse, hvis vi alle gør, hvad vi kan, for at spille en aktiv rolle i valgkampen.

God valgkamp derude!

Ibrahim Benli