Hvorfor ikke blive aktiv i et af Enhedslistens mange emneudvalg eller -netværk?

Af: Peter Ussing, Kontaktperson for BoligPolitisk Udvalg

Da du meldte dig ind i Enhedslisten, var det måske med en plan om at blive politisk aktiv – og være med til at skabe en bedre verden.

Hvis du hører til dem, som ikke er blevet fanget af arbejdet i din lokale afdelinger rundt, så er her en række gode alternativer, du kan kigge på.

Partiet har en lang række emneorienterede udvalg og netværk, som arbejder landsdækkende omkring et enkelt (sommetider bredt) politikområde. De arbejder på meget forskellige måder – afhængigt af hvad der giver mening på deres specifikke område.

Du kan se en liste over alle vores udvalg og netværk her – mon ikke der er noget, der ser rigtig spændende ud for dig her:

Der er for hvert af de 32 registrerede udvalg eller netværk, en kontaktperson.

Hvis du på websiden vælger linket for det enkelte udvalg eller netværk, kan du se, hvem kontaktpersonen er. Og der er typisk også en beskrivelse af, hvad udvalget laver.

Hvis du vil høre mere om udvalget, end det du kan læse, så tag fat i kontaktpersonen. Enten på mail – eller på telefon, hvis det er en mulighed.

Partiets landskontor vedligeholder for hvert udvalg eller netværk en central mailingliste. Når du kommer på denne mailingliste, bliver du medlem af udvalget – og modtager de mails, udvalget udsender. Der er ingen forpligtelse ved at stå på mailinglisten. Men det betyder, at du bliver orienteret om (noget af), hvad der sker.

Du kan blive sat på mailinglisten ved at skrive en mail til [email protected] og bede om at blive sat på en eller flere udvalgs mailinglister. Du kan blive fjernet fra en mailingliste ved at sende en mail samme sted hen – og bede om at blive fjernet fra udvalgets mailingliste.