SÆPU engagerer gennem politiske og sociale aktiviteter 60+erne

Af: Torben Conrad, ældrepolitisk koordinator

Senior- og ældrepolitisk udvalg (SÆPU) er vidensbank omkring ældre- og seniorpolitik. Derfor udarbejdes pjecer, flyvers og andet materiale, der beskriver forhold, som Enhedslisten bør have en holdning til. Det er med til at øge Enhedslistens opmærksomhed på de forhold, som seniorer og ældre oplever i vores samfund.

Udvalget arbejder for, at der er tæt dialog med folketingsgruppen, regionalrådsmedlemmerne og byrødderne, der kan være med til at styrke fokus på ældrepolitikken. Udvalget arbejder for, at Enhedslisten skal være toneangivne på ældreområdet.

Vi har møder torsdag den 2. november kl. 10.00 – 13.00 og torsdag den 14. december, kl. 10 med efterfølgende julefrokost. Begge disse møder i Studiestræde. Skriv til [email protected] hvis du har lyst til at komme.

Landsmødet er lørdag den 9. marts 2024 i Forsamlingshuset, Østergade 33 i Middelfart. Her er alle store som små, gamle og unge velkomne.

Læs mere her: https://aeldre.enhedslisten.dk/om-aeldrepolitiskudvalg/

Udvalget er ved at lægge sidste hånd på Viden om ældre til brug i diskussionen om kommunernes indsats på ældreområdet. Den vil komme til at ligge på https://politisk-oekonomisk.enhedslisten.dk/ og på SÆPU’s hjemmeside, når den er klar.

Ældrepolitisk koordinator Torben Conrad, 28757479