Måneden der gik

Den gode nyhed

Tusinder på gaden for bedre velfærd.

Den 6. april blev der i hele landet afholdt demonstrationer for at indføre minimumsnormeringer i daginstitutionerne. Demonstrationsdagen blev et kæmpe tilløbsstykke, og protesterne fortsætter: Den 14. maj bliver der således arrangeret demonstrationer under overskriften “Velfærdens dag”.

Den dårlige nyhed

Regeringen dropper naturmål. Lige op til folketingsvalget har regeringen meldt ud, at noget af det eneste grønne indhold i regeringsgrundlaget, nemlig naturmålene, ikke bliver til noget. Trods fire år ved magten har Løkke og co. ingen plan for at vende biodiversitetskrisen, hvilket møder skarp kritik fra grønne organisationer.

Citatet

” Vi vil gøre alt, hvad vi kan, for at vise vores minoritets-etniske medborgere, at de ikke er alene. At vi står sammen med dem på tværs af baggrund. Jeg håber, at en bred front af partier, bevægelser og mennesker vil gøre det samme. Vise, at vi er de mange, og de totalitære er de få. At vi er hundredtusinder, der vil slå ring om dem, som racisterne truer.”

Pelle Dragsted