Red sommerlejren!

Sommerlejren 2024 afholdes på Faxehus Efterskole med udsigt ud over Faxe Bugt. Vi har booket efterskolen 21.-28. juli. Men vi har brug for en bedre økonomi.

Af: Marie Louise Villadsen, sommerlejrudvalget

Priser for deltagelse i sommerlejren er inklusive kost og logi

Barn 1.000 kr.
Voksen 2.500 kr.
Ung med sponsorat 500 kr. (ungpris)

Sommerlejeren har brug for økonomisk støtte

Sommerlejrudvalget opfordrer Enhedslistens afdelinger til at støtte sommerlejren. Det kan de gøre ved at købe pladser på sommerlejren til afdelingens egne medlemmer og deres familier, hvad der vil give flere mulighed for at deltage i sommerlejren uanset indkomst. Eller ved at sponsorere en ung, så vi kan tilbyde flest mulige unge medlemmer at deltage i sommerlejren til særlig ungpris. Eller ved slet og ret at give sommerlejren et tilskud på 1.000-10.000 kr.

Enhedslistens sommerlejr er en gammel tradition

Sommerlejrtraditionen har mange år på bagen. Enhedslisten har afholdt sommerlejr på efterskoler rundt omkring i hele Danmark. Måske var du selv med, da sommerlejren blev afholdt på Bisnapgård Efterskole i Nordjylland, på Halstedhus Efterskole på Lolland, på Løgumkloster Efterskole i Sønderjylland, på Hald Ege Efterskole i Midtjylland eller på Strib Idrætsefterskole på Fyn?

Vi planlægger, at sommerlejren 2025 skal afholdes et nyt sted. Det nye sted skal findes i løbet af foråret 2024, og i sommerlejrudvalget prioriterer vi at finde et sted med mulighed for både at overnatte på værelser og i telte.

Sommerlejeren 2024

Sommerlejren 2024 afholdes på Faxehus Efterskole med udsigt ud over Faxe Bugt og med mulighed for at tage en dukkert i bugten efter behov. Vi har booket efterskolen 21.-28. juli, og det er sjette gang, vi mødes på Faxehus Efterskole til en uge med politiske oplæg og almindelig sommerferiehygge med badning og bålaftener. Sommerlejrdeltagerne indkvarteres på efterskolens værelser, hvor der er plads til 100 logerende. Ønsker man at bo et andet sted end på efterskolen, men deltage i sommerlejrens måltider og aktiviteter, er der også mulighed for det.

Vil du have nyt fra sommerlejrudvalget?

Vil du gerne opdateres om nyt fra sommerlejrudvalget, som i løbet af foråret fastsætter dette års sommerlejrprogram og træffer aftaler med oplægsholdere? Skriv til [email protected], hvis

• du ønsker at modtage nyhedsbreve om sommerlejren
  • du ønsker at blive skrevet på ventelisten til pladser med nedsat deltagerbetaling (begrænset antal)
  • du ønsker at blive skrevet på ventelisten til pladser med ungpris (antal afhængigt af sponsorater)
  • du eller din afdeling ønsker at bestille pladser
  • du eller din afdeling vil give tilsagn om at sponsorere en ung
  • du eller din afdeling vil give tilsagn om økonomisk støtte

Efter aftale med forretningsudvalget vil et eventuelt overskud fra sommerlejren overgå til næste års sommerlejr.